Alla möbler hos Carlo Design är handtillverkade utifrån kundens önskemål. Samtliga varor i sortimentet är beställningsvaror. Vi har därför inget centrallager i Sverige utan varje soffa tillverkas efter beställd order. Alla möbler hos Carlo Design är handtillverkade utifrån kundens önskemål. Samtliga varor i sortimentet är beställningsvaror. Vi har därför inget centrallager i Sverige utan varje soffa tillverkas efter beställd order.

Samtliga transporter och hemleveranstjänster sker i samarbete med vår logistikpartner LGT Logistics AB.

Leveranstiden är normalt 7-9 veckor efter beställd order. Ett leveransbesked skickas till kundens e-mail från det att kund har lagt sin beställning. På leveransbeskedet anger vi när varorna preliminärt är beräknade för leverans. Kund har möjlighet att välja en tidsslott under leveransdagen.

Leveranser sker vardagar mellan kl. 08:00-17:00.

Leveranskostnad

Alla hemleveranser på Carlo Design är kostnadsfria. I leveransen ingår:

·       Leverans till anvisad plats i hemmet på överenskommen tid, inbärning, 2 personer.

Önskar man lägga till montering och omhändertagande av emballage så tillkommer en avgift. Detta är en tilläggstjänst som anges i kassan.

Vi levererar över hela Sverige. Samtliga leveranser är baserade på transport till landfasta destinationer.

Vid leveranser till skärgården och andra platser som anses svåråtkomliga eller medför förhöjda fraktkostnader, tillkommer en kostnad.

Returer och reklamationer

Som kund har du 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara och få hela beloppet tillbaka om du inom 14 dagar efter att du mottagit din vara meddelar oss. Läs mer om detta i våra allmänna villkor.

·       Om du önskar annullera din vara efter att du beställt den och innan du har mottagit den, så ska detta ske snarast möjligt. Carlo Design har begränsade tidsramar att göra ändringar i din beställning. Det har att göra med att varorna är skräddarsydda för respektive kund och efter ett visst antal dagar är det försent att ändra i produktionen. Läs mer om detta i våra allmänna villkor.

·       Som kund har du rätt till tre års reklamationsrätt. Om du har fått en defekt vara eller något är fel i din beställning, ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice.
I reklamationen ska du ange ordernummer, datum för orderbeställning, beskriva felet så utförligt som möjligt samt bifoga synliga bilder på skadan.
Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar en felaktig vara. Vi svarar inom 48 timmar och gör vårt bästa för att hjälpa dig.
Läs mer om detta i våra allmänna villkor.